lördag 18 april 2009

Bild 6


Titel: Skutt.
Redigering: Kontrast, ljusstyrka och något trimmad.
Varför jag valde bilden: Bilden togs i Kullaviks kyrka och personerna på bilden är två av mina närmaste vänner, Hanna och Sandra. Hanna har jag känt hela mitt liv och Sandra har jag känt sedan jag blev tonåring och båda är mina gamla klasskamrater. När vi gick i samma klass var det vi i klassen som var mest inriktade på dans, och detta visas lite i bilden i och med att båda tjejerna har på sig klänning och just att de ser lite gammaldagsa ut ger en liten "Stolthet och Fördom"-känsla över bilden, enligt mig. Kyrkan är samma kyrka där vi tre också konfirmerades så vi har alla spenderat ganska mycket tid på denna plats genom går ungdom. Bilden är tagen i kyrkans fika/ungdomsrum där vi alla varit några gånger efter skolan och konfirmands-möten. Platsen betyder alltså något speciellt för oss alla. Det var Sandras idé att de skulle klä upp sig mycket och sminka sig innan och det är en photoshoot som jag blev mycket nöjd med. Det var också en jätterolig dag som vi spenderat i kyrkan, diskuterandes minnen medan jag höll på och fotograferade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar