lördag 2 maj 2009

Bild 31


Titel: Ex Lion Tamers.
Redigering: Litet förstärkt kontrast.
Varför jag valde bilden:
Denna bild är också tagen på Buffalo Bar på Brick Lane, precis som bilden av HTRK's sångerskas ben som är med i början av fotoboken. På bilden är det det brittiska bandet Ex Lion Tamers och jag älskar verkligen hur nattporträtt-inställningen på min kamera gjorde extra spökliknande skuggor av både sångare och basisten. Sångaren Lou påminner otroligt mycket om Joy Division's sångare Ian Curtis när han rör sig och dansar på scen. Både jag och min kompis Isabelle reagerade på hur lika dem var när vi såg detta band spela. Jag trodde inte jag skulle älska detta band så mycket som jag gjorde efter den spelningen, de förvånade mig verkligen med deras otroligt häftiga och duktiga spelning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar