söndag 3 maj 2009

Bild 40


Titel: Gustav i vinterland.
Redigering: Ingen redigering.
Varför jag valde bilden:
Gustav är en av mina bästa vänner från högstadiet. Trots att vi inte längre har bra kontakt är det fortfarande väldigt kul att träffa honom alltid. Jag kommer sakna våra djupa samtal om allt och inget när jag flyttat och oräkneliga filmkvällar.
Bilden togs utanför Allés ungdomshus i Kungsbacka (Kullavik ligger precis vid gränsen mellan Göteborg och Kungsbacka, men tillhör Kungsbacka Kommun) där vi var och såg From Behind (våra vänners band som det finns en bild på tidigare i fotoboken) spela ännu en gång. På Allés ungdomshus har vi alla spenderat mycket tid de senaste tre åren och det har varit en mysig plats för oss alla att samlas och få nya vänner.
Jag gillar det fina svart-vita kontrastet på denna bilden. Det blir extra fint med Gustavs tröjas kontrast emot den vita nedfallna snön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar