söndag 3 maj 2009

Bild 43


Titel: God morgon Lewisham.
Redigering: Ingen redigering.
Varför jag valde bilden:
Jag har spenderat ca två veckor sammanlagt boendes i Lewisham hos min polska kompis Dominica som öppnade mig och min vän Stina för nya res-erfarenheter när vi i april 2008 blev medlemmar på sidan Couchsurfing. Sidans motto är "Participate in making a better world, one couch at a time" och sidan lever absolut upp till sitt motto. Via denna sida har jag träffat folk från Australien, Nya Zeeland, Polen, Kenya och Holland bl.a. och delat med mig av religion och historier om våra hemland och olika traditioner. Sidan är verkligen underbar när man vill fixa billigt boende (gratis till och med) i ett annat land och dessutom få nya vänner.
Jag älskar staden Lewisham, även om vissa delar av den (där jag hittills inte vistats) skall vara ganska farliga. Mycket pittoresk stad och mycket idylliskt. Jag älskar just att det är så tätt befolkat med dessa söta lägenheterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar