lördag 2 maj 2009

Bild 35


Titel: Ida och killarna från Birmingham.
Redigering: Ingen redigering.
Varför jag valde bilden:
Bilden togs i början av september 2008. Bilden är tagen inne på en pub i Camden som heter World's End (där jag t.o.m. träffat en svensk som jobbar där). Från vänster på bilden har vi Mark, Ida och Peter. Vi träffade killarna från Birmingham med deras vänner inne på World's End eftersom Ida kände sig social och de satt vid bordet bredvid oss. Killarna var mycket sociala, glada och de skyddade oss från några droglangare som försökte konfrontera oss på kvällen.Peter spenderade hela kvällen med oss, och det var mycket trevlig, han sa att jag precis kunde sätta den brittiska "street"-dialekten medans min kompis Ida pratade propert "posh".
Ida och jag har varit vänner i över två år nu, vi träffades första gången på Peace & Love-festivalen 2007 efter att ha pratat dessförinnan via internet eftersom vi båda delar en passion för den brittiska musikern Pete Doherty. Varje gång jag träffar Ida äter vi jordgubbar, eftersom hon är otroligt besatt av att äta dem. En väldigt glad och rolig tjej som jag är glad över att ha träffat. Hon bor i London nu sedan i januari och jobbar på en pub.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar