söndag 3 maj 2009

Bild 39


Titel: British Food Fight.
Redigering: Ingen redigering.
Varför jag valde bilden:
Jag tog den här bilden nere i undergrounden vid Bank Station i mars efter att jag sett reklamen och tänkt på vad en av mina bästa vänner Johanna sade att hon tänkte på som hade med england att göra. Ingen mindre än herr Gordon Ramsay. På affishen ser man också Jamie Oliver och de andra två kockarna känner jag inte igen.
En kille som jobbade på BBC som jag träffade en kväll senare i Shepherd's Bush sade till mig att Gordon Ramsay hade han respekt för, men att Jamie Oliver inte ens visste att det ska vara ägg i pannkakor, till exempel. Reklamen är för TV-kanalen E4 (gissar jag) där de också visar några andra av mina favorit-tv-program som t.ex. Skins och Inbetweeners.
Jag är mycket nöjd med resultatet av denna bild eftersom man får både in den engelska flaggans färger, lite nationalistiskt, och dessutom tågrälsen och underground-skylten på väggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar