lördag 2 maj 2009

Bild 33


Titel: The Linger (han som dröjer sig kvar) och Cousin It (Kusin Det - från Familjen Addams).
Redigering: Litet förstärkt kontrast och ljus.
Varför jag valde bilden:
Paul Linger (trummis ur bandet Electricity In Our Homes) och hans flickvän Gemma Lewis träffade jag och Isabelle inne på Buffalo Bar och Paul kände direkt igen mig som "she's a brilliant photographer!" och bad mig fotografera honom med Gemma när det var slut med spelningarna för Artrocker-kvällen därinne i Brick Lane. Han kallade mig en 'brilliant photographer' då eftersom han sett bilderna jag tog av honom i september på Offsetfestivalen i Hainhault.
Det var absolut kul att se honom igen och denna bild blev väldigt söt på detta unga London-par. Jag älskar hur sociala och trevliga majoriteten av alla britter man träffar är. Dem hjälper gärna till med vägbeskrivning, även om de inte har koll på vägen själva och bjuder gärna på en drink och njuter av att sitta och samtala om sina liv, även om man för dem är en nästan helt främmande människa. Detta är definitivt en aspekt av London som jag älskar.
Bilden togs i Januari 2009. Jag döpte den till "The Linger och Cousin It" eftersom det är vad de två kallas. Paul Linger är ganska självklart varför han kallas The Linger och Gemma blev kallas Cousin It av Paul eftersom han sade att hon hade samma hår som Kusin Det ur Familjen Addams.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar